יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

טיפים להפקת סרט פרסומת - 2

6. הקפד על הזמנים
יש לך 30 שניות של זמן פרסום.
מפתה ככל שזה יהיה לגנוב, כמה שניות, לא תוכל...
הפרסומת שלך חייבת להסתיים בדיוק בזמן ששילמת עליו.
"התרחבות" מעבר לזמן שנמכר לך יגרום לכך שהחלקים בהם אתה דוחף לפעולה- יחתכו בחדר העריכה, (במקרה הטוב) או פשוט לא ישודרו (במקרה הפחות טוב...)

7. שכור חברה להפקת סרטים
אם אתה רוצה שהפקת הסרטון תהיה מקצועית ומקצוענית - שכור חברה להפקת סרטים, שזו ההתמחות שלה.
אתה יכול לשכור חברה עצמאית או לחלופין - רוב תחנות וערוצי השידור כוללים גם חברות בנות בתחום (למרות שזה פחות מוצלח כיון שמבחינתן אתה לקוח בודד- והן יעדיפו תמיד וישמרו על האינטרס של החברה האם...)
החברות הללו יודעות לרוב איך להתמודד עם כל האספקטים של הפרסומת הכוללים כתיבת תסריט, צילום בימוי ועריכה.
אתה יכול לערוך סקר בין החברות, אבל מומלץ בעיקר ללכת לפי המלצות.

8. תזמן את הפרסומת שלך
.
תיזמון הפרסומת חשוב מאוד.
הוא יקבע מי יראה ומי יחשף לפרסומת שלך.
ובין השאר זה גם יקבע כמה תשלם על זמן האוויר...
אם הפרסומת שלך "תרוץ" בשעה 3 בלילה- אמנם לא תשלם הרבה, אבל ספק רב אם תגיע לחשיפה מול הלקוחות שהתכוונת לפנות אליהם וזה די בזבוז כסף לשווא.
זה גםנכון לגבי הערוץ בו אתה מעלה את הפרסומת. ערוץ שקהל הצופים בו - לא מתאים לקהל היעד שלך- פירושו: זריקת הכסף לפח.
וחשוב מאוד לראות מה משודר במקומות אחרים- לדוגמה: חנות בגדי גברים לא תעשה בחוכמה, אם תפרסם, כשבמקביל ערוץ אחר משדר משחקי מונדיאל.

9. תדירות
נכון שיחסית לרדיו - הטלוויזיה פחות דורשת פרסום חוזר וחוזר.
אבל גם פה- פרסום חד פעמי - לא יעשה את העבודה.
נכון שאם משדרים חד פעמית במסגרת שידורים מיוחדים כגון הסופר בול בארה"ב או המונדיאל, זה סיפור אחר, אבל באופן כללי כדאי שקהל היעד שלך יראה את הפרסומת לפחות פעמיים.
ובעניין הזה ככל שהפרסומת תרוץ יותר- האפקט יהיה טוב יותר בהתאם.

10. קביעות
השתמש באותו הקריין, מוזיקה\ג'ינגל, פונטים, צבעים, מוטיבים וכדו'.
זה יגרום לצופים להכיר ולזהות את העסק שלך.
ככל שתשתמש באותם אלמנטים בכל פרסומת ופרסומת - יזהו אותך כבר בתחילת הפרסומת החדשה.

סיכום:
הפקת סרט פרסומת הוא תהליך זהה להפקת סרט תדמית- תדמית של הלקוח, של המורצים שהלקוח רוצה לחשוף - ולכן שימוש בטיפים הללו יכול להועיל ללקוח שלך להשיג את המטרתו.
בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה